maandag 16 februari 2015

Fase 1: 3 maanden Pronokal en 22kg kwijt

Wat is het resultaat na 3 maanden Pronokal:


  • Gewichtsverlies
22 kg gewichtsverlies (van 135,8 kg naar 113,8 kg) op 3 maanden is 7,3 kg per maand.
Buikomtrek van 136 cm naar 121 cm

Niet spectaculair maar ook niet weinig. Rekening houdende met het feit dat ik vorig jaar alleen maar kilo's bijkwam ondanks het volgen van een dieet via een diëtiste ga ik zeker niet klagen.
Het belangrijkste is dat ik de voorbije 3 maanden nooit met een hongergevoel heb gezeten. De Pronokal preparaten geven een voldaan gevoel en smaken ook lekker. Ik zie er zeker niet tegenop om nog verder te gaan.
  • Gezondheid
Voor Pronokal was de minste inspanning reeds te zwaar. Ik was ook constant moe en neigde naar een depressie.
Nu, na 3 maanden Pronokal wandel ik dagelijks 45 minuten aan een stuk en voel mij stukken beter. Ik bruis van energie en mijn opkomende depressie is verdwenen gelijk met de kilo's aan gewicht die ik heb verloren. 

  • Kostprijs
De Pronokal methode volgen is prijzig in het begin:

Voeding:
In fase 1 moest ik 6 proteïne preparaten per dag nemen wat neerkomt op ongeveer 18 Euro per dag. Op maandbasis schommelt dit rond 550 Euro. 6 preparaten per dag is het maximum en er waren dagen dat ik met 5 preparaten meer dan genoeg had. Aantal te bekijken met uw Pronokal dokter.

Vitamine supplementen:
Omega 3 - Magnesium - Calcium - Kalium - Multi vitamines
100 Euro per 2 maand dus 50 Euro per maand.

Dokterbezoek + Bloedafname
2 keer per maand totaal 80 Euro maar hier trek je een deel van terug dus reken ik hiervoor 50 Euro.

Groenten
Dagelijks 2 porties groenten (witloof, spruiten, tomaten, champignons..)
Totale maandelijkse kost 50 Euro

Totale maandelijkse kost Pronokal methode Fase 1: 700 Euro
Totale kost Pronokal methode Fase 1: 2100 Euro

In deze kost is alles inbegrepen wat betreft voeding en opvolging.
700 Euro per maand is veel maar de uiteindelijke meerkost is het verschil tussen wat men normaal spendeert aan voeding per maand zonder de Pronokal methode en met de methode.
De frituur- en restaurant bezoeken zijn gestopt. Broodjes service op het werk gestopt. Gebak en taart wat is dat ? :)
Ik schat een normale dag voeding niet Pronokal op 10 Euro, maakt 300 Euro per maand. Frequente restaurant bezoekers zijn natuurlijk nog meer geld per maand kwijt aan voeding.

De uiteindelijke meerprijs is dus 400 Euro per maand wat natuurlijk nog veel is maar voor die 400 Euro extra krijg je heel wat terug:

  • Een betere gezondheid
  • 14 daagse dokters begeleiding
  • Toegang tot beveiligde Website met tips en trics
  • Gratis toegang tot de Pronokal Help lijn waar je met je vragen terecht kan bij een diëtist en bewegingsdeskundige.
  • Ruime keuze in smakelijke proteïne preparaten
  • Geen constant hongergevoel tijdens het volgen van de methode
  • Een beter zelfbeeld
  • Meer kleding keuze; van maat  XXXL zit ik nu na 3 maanden op XL 


Bemerking: Fase 1 is de duurste fase in de Pronokal methode.
  • Volgende stap
FASE 2a start en dit wil zeggen dat men dagelijks 1 Pronokal preparaat mag vervangen door een eiwitrijk product zoals, eieren, kipfilet, magere vis..
Meer uitleg over FASE 2a in een volgende blog. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten